Драги ђаци и родитељи,
На овој страни објављујемо текстове који ће помоћи деци и родитељима да лакше реше свакодневне ситуације у вези са учењем, мотивацијом, понашањем и сл.
Ту су и текст у вези са сарадњом родитеља и школе и савети за родитеље.
Ајша Тотић, педагог
Миланка Раденковић, психолог
Сарадња родитеља и школе
Сарадња родитеља са школом од
виталног је значаја за добробит свих
учесника у образовно-васпитном раду, али
има посебан утицај и значај за добробит деце,
тј. ученика.
Сарадња се остварује кроз информисање родитеља, непосредну комуникацију и
учешће родитеља у процесу рада и
одлучивања.
Начела сарадње
Равноправност
Партнерски однос подразумева да су
сви учесници равноправни у правима и
обавезама. То значи да свако има право на
избор, одлуку, властито мишљење, предлог и
неслагање.
Комплементарност
Између родитеља и наставника постоје
разлике, које су последице различитих знања,
искуства, прилика. Оне се у партнерском
односу посматрају се као потенцијални
ресурси који се узајамно допуњују, а не као
препреке сарадњи.
Компетентност
У изградњи партнерских односа
неопходно је да наставници и родитељи
препознају да су знање, вештине и ставови
оних других драгоцени. Родитељ боље познаје
своје дете од наставника и зато је важан
сарадник наставнику у заједничком планирању подршке ученику.
Аутентичност
Свако дете је аутентична личност са
сопственим снагама, потребама, страховима,
интересовањима, особинама и емоцијама –
свако дете је различито и током развоја треба
да се упоређује само са собом. Важно је да
школа и родитељи препознају и уважавају
постојање различитости међу ученицима.
Демократичност
Сарадња родитеља и одељењског
старешине треба да буде заснована на
принципима демократичности, посебно на
учешћу родитеља у образовно-васпитном
процесу и доношењу свих одлука које се тичу
њихове деце.
Кораци у комуникацији
родитеља и наставника